پیگیری سفارش
بستن پنجره
تاثیر مکمل ها بر ویروس کرونا
24 اسفند ماه 1400

در مورد ترکیبات مکمل غذایی خاص وcovid-19 چه میدانیم؟


سیستم ایمنی بدن شما برای عملکرد صحیح به ویتامین ها و مواد معدنی خاصی نیاز دارد. اینها شامل ویتامین C ، ویتامین D و روی است. مکمل های گیاهی ، پروبیوتیک ها و سایر ترکیبات مکمل غذایی نیز ممکن است بر ایمنی و التهاب تأثیر بگذارند.

شاید تعجب کنید که مصرف برخی مکمل های غذایی می تواند به عملکرد بهتر سیستم ایمنی بدن شما کمک کند یا احتمال بیماری یا مرگ ناشی از COVID-19 را در شما کاهش دهد. دانشمندان در حال بررسی این هستند که چگونه برخی از ترکیبات مکمل غذایی می توانند بر توانایی بدن در مبارزه با عفونت ها ، ویروس ها و سایر بیماری ها تأثیر بگذارند.


اکیناسه

اکیناسه گیاهی است که در آمریکای شمالی و اروپا رشد می کند. ممکن است به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل کرده و به توقف رشد یا گسترش برخی از انواع ویروس ها و میکروب های دیگر کمک کند. همچنین ممکن است سیستم ایمنی را فعال کرده و التهاب را کاهش دهد. اکیناسه عمدتا به دلیل تأثیر آن بر سرماخوردگی و سایر عفونت های دستگاه تنفسی مورد مطالعه قرار گرفته است.

اکیناسه ممکن است خطر ابتلا به سرماخوردگی را تا حدودی کاهش دهد ، اما برای COVID-19 مطالعه نشده است.

عوارض جانبی اکیناسه می تواند شامل ناراحتی های گوارشی (گوارشی یا معده) و بثورات پوستی باشد. در صورت بارداری از اکیناسه استفاده نکنید.

محصولات موجود در بازار دارویی :

1-کپسول ایمونستیم طلایی شرکت گل دارو

2-کپسول ساپلاس مدز (اکیناسه،ویتامین c و زینک)

3-کپسول ایموستیم گل دارو

و....


ملاتونین

ملاتونین هورمونی است که به تنظیم چرخه خواب و بیداری شما کمک می کند. همچنین ممکن است عملکرد سیستم ایمنی را افزایش داده ، به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل کرده و التهاب را کاهش دهد.همچنین در کرونا به علت ایجاد بی خوابی در برخی بیماران از این دارو برای خواب بهتر استفاده می شود.

یک مطالعه نشان داد افرادی که از مکمل ملاتونین استفاده کرده اند کمتر از سایرین به COVID-19 مبتلا شده اند. چندین آزمایش بالینی در حال انجام است تا ببینیم آیا ملاتونین به کاهش علائم در افرادی که مبتلا به COVID-19 هستند کمک می کند یا خیر ، اما نتایج هنوز در دسترس نیست.

به نظر می رسد ملاتونین در دوزهای حداکثر 10 میلی گرم در روز برای استفاده کوتاه مدت بی خطر است. سطح بالای ملاتونین خون ممکن است باعث تاخیر در بلوغ و کاهش سطح تستوسترون و اسپرم شود. در صورت بارداری یا شیردهی ملاتونین مصرف نکنید.


قرص جوشان ان-استیل سیستئین

N-acetylcysteine (NAC) به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند و به کاهش مخاط در دستگاه تنفسی (دهان ، بینی ، گلو و ریه ها) کمک می کند. NAC همچنین ممکن است عملکرد ایمنی را افزایش داده ، به مبارزه با ویروس ها کمک کرده و التهاب را کاهش دهد.

NAC ممکن است به کاهش علائم برونشیت ، بیماری مزمن انسدادی ریه و اختلالات مشابهی که بر تنفس تأثیر می گذارد ، کمک کند. چندین آزمایش بالینی در حال بررسی این است که آیا مکمل های NAC به کاهش علائم در افرادی که مبتلا به COVID-19 هستند کمک می کند ، اما نتایج هنوز در دسترس نیست.


اسیدهای چرب امگا 3

امگا 3 اسیدهای چرب اشباع نشده ای هستند که در ماهی های چرب و روغن ماهی یافت می شوند. آنها همچنین در روغن های گیاهی مانند روغن کتان ، سویا و کلزا یافت می شوند. امگا 3 برای غشای سلولی سالم و عملکرد مناسب قلب ، ریه ها ، سیستم ایمنی بدن و سیستم غدد درون ریز مهم است.

یک مطالعه نشان داد افرادی که از مکمل های امگا 3 استفاده کرده اند کمتر از سایرین به COVID-19 مبتلا شده اند. مطالعه دیگری نشان داد که مکمل های امگا 3 میزان بقا را در بیماران مبتلا به COVID-19 در بیمارستان بهبود می بخشد ، اما تحقیقات بیشتری مورد نیاز است.

مکمل های امگا 3 در دوزهای حداکثر 5 گرم در روز بی خطر هستند.


ویتامین سی

ویتامین C یک ماده مغذی ضروری است که در مرکبات و بسیاری از میوه ها و سبزیجات دیگر یافت می شود. ویتامین C برای عملکرد سالم سیستم ایمنی مهم است.

میزان توصیه شده رژیم غذایی (RDA) بین 15 تا 115 میلی گرم برای نوزادان و کودکان (بسته به سن) و از 75 تا 120 میلی گرم برای بزرگسالان غیر سیگاری متغیر است. افرادی که سیگار می کشند به 35 میلی گرم بیشتر از RDA(میزان توصیه شده رژیم غذایی) در روز نیاز دارند.

ویتامین C ممکن است به کاهش تعداد روزهای سرماخوردگی و کاهش علائم آن کمک کند. همچنین ممکن است به کاهش خطر سرماخوردگی در افرادی که استرس شدید جسمی دارند ، مانند دوندگان ماراتن ، کمک کند.مصرف ویتامین C تا 400 تا 1800 میلی گرم در روز برای کودکان (بسته به سن) و تا 2000 میلی گرم در روز برای بزرگسالان بی خطر است. مصرف بیشتر می تواند باعث اسهال ، تهوع و گرفتگی شکم شود و همچنین ممکن است باعث قرائت غلط در دستگاه های اندازه گیری قند خون شود. در افراد مبتلا به هموکروماتوز (اختلال اضافه بار آهن) ، مصرف زیاد ویتامین C ممکن است باعث تجمع آهن در بدن شود که می تواند به بافت های بدن آسیب برساند.


ویتامین دی

ویتامین D یک ماده مغذی ضروری است که به طور طبیعی در ماهی های چرب و روغن کبد ماهی و در مقادیر کمی در جگر گاو ، زرده تخم مرغ و پنیر وجود دارد. همچنین به برخی غذاها مانند شیر غنی شده اضافه می شود. بدن شما همچنین می تواند ویتامین D را از قرار گرفتن در معرض آفتاب تولید کند. ویتامین D برای سلامت استخوان ها و عملکرد سیستم ایمنی مهم است.

میزان توصیه شده رژیم غذایی بین 10 تا 15 میکروگرم (400 واحد بین المللی [IU] تا 600 IU )برای نوزادان و کودکان (بسته به سن) و از 15 تا 20 میکروگرم (600 تا 800 IU ) برای بزرگسالان متغیر است.

ویتامین D ممکن است در برابر برخی از عفونت های دستگاه تنفسی ، به ویژه در افرادی که سطح ویتامین D آنها پایین است ، از بدن محافظت کند. هنوز مشخص نیست که آیا ویتامین D به مبارزه با COVID-19 کمک می کند یا خیر. برخی از مطالعات میزان پایین ویتامین D را با خطر بیشتر COVID-19 و بیماریهای شدیدتر مرتبط می دانند.بنابراین مصرف آن بی تاثیر نیست.

ویتامین D در مصرف روزانه تا 25 تا 100 میکروگرم (1000 تا 4000 IU) برای کودکان (بسته به سن) و تا 100 میکروگرم (4000 IU) برای بزرگسالان بی خطر است. مصرف بیشتر می تواند باعث تهوع ، استفراغ ، ضعف عضلانی ، گیجی ، درد ، از دست دادن اشتها ، کم آبی بدن ، ادرار و تشنگی زیاد و سنگ کلیه شود. دوزهای بسیار بالا می تواند باعث نارسایی کلیه ، آسیب عروق خونی و دریچه های قلب ، مشکلات ریتم قلب و مرگ شود.


روی(زینک)

روی یک ماده مغذی ضروری است که در غذاهای دریایی ، گوشت ، لوبیا ، آجیل ، غلات کامل و محصولات لبنی یافت می شود. زینک برای یک سیستم ایمنی سالم ، ساخت پروتئین و DNA ، بهبود زخم ها و حس چشایی و بویایی مهم است.

میزان مصرف توصیه شده در رژیم غذایی بین 2 تا 3 میلی گرم برای نوزادان و کودکان (بسته به سن) و از 8 تا 12 میلی گرم برای بزرگسالان متغیر است.

قرص های روی ممکن است به کوتاه شدن تعداد روزهایی که سرماخوردگی طول می کشد کمک کند.

روی در مصرف روزانه تا 4 تا 34 میلی گرم برای نوزادان و کودکان (بسته به سن) و تا 40 میلی گرم برای بزرگسالان بی خطر است. مصرف بیشتر می تواند باعث تهوع ، استفراغ ، از دست دادن اشتها ، گرفتگی شکم ، اسهال و سردرد شود. مصرف زیاد روی در طولانی مدت می تواند باعث کاهش عملکرد سیستم ایمنی بدن و کاهش سطح مس در خون شود.


منبع : ods.od.nih.gov


به راحتی با مراجعه به سایت داروخانه دکتر حیدری محصولات خود را سفارش دهید و درب منزل تحویل بگیرید :)


به اشتراک بگذارید
aa
Sorry, your browser does not support inline SVG.
جزئیات سفارش
وضعیت سفارش
هزینه نهایی سفارش
محصولات انتخاب شده
توضیحات ثبت شده