پیگیری سفارش
بستن پنجره
منیزیوم (Mg)
18 اردیبهشت ماه 1401

منیزیم چیست و چه کاربردی دارد؟

منیزیم یک ماده مغذی است که بدن برای سالم ماندن به آن نیاز دارد. منیزیم برای بسیاری از فرآیندهای بدن از جمله تنظیم عملکرد عضلانی و عصبی، سطح قند خون و فشار خون و ساخت پروتئین، استخوان و DNA مهم است.


چه مقدار منیزیم نیاز دارم؟

مقدار منیزیم مورد نیاز شما به سن و جنس شما بستگی دارد. میانگین مقادیر توصیه شده روزانه در زیر بر حسب میلی گرم (میلی گرم) ذکر شده است:


سن مقدار توصیه شده
تولد تا 6 ماهگی 30میلی گرم
نوزادان 7-12 ماه 75میلی گرم
کودکان 1 تا 3 ساله 80میلی گرم
کودکان 4 تا 8 سال 130میلی گرم
کودکان 9 تا 13 ساله 240میلی گرم
پسران نوجوان 14 تا 18 سال 410میلی گرم
دختران نوجوان 14 تا 18 سال 360میلی گرم
مردان 400-420میلی گرم
زنان 310-320میلی گرم
نوجوانان باردار 400میلی گرم
زنان باردار 350-360میلی گرم
شیردهی نوجوانان 360میلی گرم
زنان شیرده 310-320میلی گرم


چه غذاهایی منیزیم را تامین می کنند؟

منیزیم به طور طبیعی در بسیاری از غذاها یافت می شود و به برخی از غذاهای غنی شده اضافه می شود. شما می توانید مقادیر توصیه شده منیزیم را با خوردن غذاهای مختلف از جمله موارد زیر دریافت کنید:


1-حبوبات، مغزها، دانه ها، غلات کامل و سبزیجات برگ سبز (مانند اسفناج)

2-غلات صبحانه غنی شده و سایر غذاهای غنی شده

3-شیر، ماست و برخی فرآورده های شیر دیگر


چه انواع مکمل های غذایی منیزیم موجود است؟

منیزیم در مکمل‌های مولتی ویتامین-معدنی و سایر مکمل‌های غذایی موجود است. اشکال منیزیم موجود در مکمل های غذایی که به راحتی توسط بدن جذب می شوند عبارتند از: آسپارتات منیزیم، سیترات منیزیم، لاکتات منیزیم و کلرید منیزیم.


منیزیم نیز در برخی از ملین ها و برخی محصولات برای درمان سوزش سر دل و سوء هاضمه گنجانده شده است.


آیا منیزیم کافی دریافت می کنم؟

رژیم غذایی بسیاری از مردم منیزیوم را کمتر از مقدار توصیه شده تامین می کند.

مردان بالای 70 سال و دختران و پسران نوجوان به احتمال زیاد منیزیم دریافتی کمی دارند. با این حال، وقتی مقدار منیزیمی که افراد از غذا و مکمل های غذایی دریافت می کنند با هم ترکیب شود، کل دریافتی منیزیم به طور کلی بالاتر از مقدار توصیه شده است.


اگر منیزیم کافی دریافت نکنم چه اتفاقی می افتد؟

در کوتاه مدت، دریافت خیلی کم منیزیم علائم واضحی ایجاد نمی کند. وقتی افراد سالم منیزیوم را کمتر از حد توصیه شده مصرف می کنند ، کلیه ها با محدود کردن مقدار از دست رفته در ادرار به حفظ منیزیم کمک می کنند.

با این حال مصرف کم منیزیم برای مدت طولانی ، می تواند منجر به کمبود منیزیم شود. علاوه بر این، برخی از شرایط پزشکی و داروها با توانایی بدن برای جذب منیزیم تداخل می کنند یا مقدار منیزیمی را که بدن دفع می کند افزایش می دهد، که همچنین می تواند منجر به کمبود منیزیم شود.

علائم کمبود منیزیم شامل از دست دادن اشتها، حالت تهوع، استفراغ، خستگی و ضعف است. کمبود شدید منیزیم می تواند باعث بی حسی، سوزن سوزن شدن، گرفتگی عضلات، تشنج، تغییرات شخصیتی و ریتم غیر طبیعی قلب شود.


گروه‌های زیر از افراد بیشتر از سایرین احتمال دریافت منیزیم بسیار کمی دارند:


1-افراد مبتلا به بیماری های گوارشی (مانند بیماری کرون و سلیاک)

2-افراد مبتلا به دیابت نوع 2

3-افراد مبتلا به الکلیسم طولانی مدت

4-افراد مسن تر


برخی از اثرات منیزیم بر سلامتی چیست؟

دانشمندان در حال مطالعه روی منیزیم هستند تا بفهمند چگونه بر سلامتی تأثیر می گذارد. در اینجا چند نمونه از آنچه این تحقیق نشان داده است آورده شده است.


فشار خون بالا و بیماری قلبی

فشار خون بالا یک عامل خطر اصلی برای بیماری های قلبی عروقی و سکته است. مکمل های منیزیم ممکن است فشار خون را کاهش دهند، اما فقط به مقدار کمی. برخی از مطالعات نشان می دهد افرادی که منیزیم بیشتری در رژیم غذایی خود دارند، کمتر در معرض خطر ابتلا به برخی از انواع بیماری های قلبی و سکته هستند.

دیابت نوع 2

افرادی که مقادیر بیشتری منیزیم در رژیم غذایی خود دارند، کمتر در معرض خطر ابتلا به دیابت نوع 2 هستند. منیزیم به بدن در تجزیه قندها کمک می کند و ممکن است به کاهش خطر مقاومت به انسولین (شرایطی که منجر به دیابت می شود) کمک کند. دانشمندان در حال مطالعه هستند که آیا مکمل های منیزیم ممکن است به افرادی که قبلاً دیابت نوع 2 دارند کمک کند تا بیماری خود را کنترل کنند یا خیر. برای درک بهتر اینکه آیا منیزیم می تواند به درمان دیابت کمک کند، تحقیقات بیشتری مورد نیاز است.


پوکی استخوان

منیزیم برای سلامت استخوان ها مهم است. افرادی که دریافت منیزیم بیشتری دارند، تراکم استخوان بیشتری دارند که در کاهش خطر شکستگی استخوان و پوکی استخوان مهم است. دریافت منیزیم بیشتر از غذاها یا مکمل های غذایی ممکن است به زنان مسن کمک کند تا تراکم مواد معدنی استخوان خود را بهبود بخشند. تحقیقات بیشتری برای درک بهتر اینکه آیا مکمل های منیزیم می توانند به کاهش خطر پوکی استخوان یا درمان این بیماری کمک کنند، مورد نیاز است.


سردردهای میگرنی

افرادی که سردردهای میگرنی دارند، گاهی اوقات سطح منیزیم پایینی در خون و سایر بافت ها دارند. چندین مطالعه کوچک نشان داد که مکمل‌های منیزیم می‌توانند فراوانی میگرن را کاهش دهند. با این حال، افراد فقط باید منیزیم را برای این منظور تحت نظر پزشک مصرف کنند. تحقیقات بیشتری برای تعیین اینکه آیا مکمل های منیزیم می توانند به کاهش خطر میگرن یا کاهش علائم میگرن کمک کنند، مورد نیاز است.



آیا منیزیم می تواند مضر باشد؟

منیزیمی که به طور طبیعی در غذاها و نوشیدنی ها وجود دارد مضر نیست و نیازی به محدود کردن ندارد. در افراد سالم، کلیه ها می توانند از شر هر گونه منیزیوم اضافی از طریق ادرار خلاص شوند. اما منیزیم موجود در مکمل های غذایی و داروها نباید در مقادیر بالاتر از حد مجاز مصرف شود، مگر اینکه توسط یک پزشک توصیه شود.


حد بالای روزانه برای منیزیم از مکمل های غذایی یا داروها در زیر فهرست شده است. حد بالا شامل منیزیم موجود در مکمل های غذایی و داروها می شود.


سن ماکزیمم دوز
تولد تا 12 ماهگی مشخص نیست
کودکان 1 تا 3 ساله 65 میلی گرم
کودکان 4 تا 8 ساله 110 میلی گرم
کودکان 9 تا 18 سال 350 میلی گرم
بزرگسالان 350 میلی گرم

مصرف زیاد منیزیم از مکمل های غذایی و داروها می تواند باعث اسهال، حالت تهوع و گرفتگی شکم شود. مصرف بسیار زیاد منیزیم می تواند منجر به ضربان قلب نامنظم و ایست قلبی شود.


آیا منیزیم با داروها یا سایر مکمل های غذایی تداخل دارد؟

بله. مکمل های منیزیم می توانند با برخی داروها تداخل داشته باشند. در اینجا چند نمونه آورده شده است:

1-بیس فسفونات ها که برای درمان پوکی استخوان استفاده می شوند، درصورتیکه با فاصله زمانی کم از مکمل های غذایی یا داروهای حاوی مقادیر بالای منیزیم مصرف شوند، به خوبی جذب نمی شوند.

2- انتی بیوتیک ها نیز اگر با فاصله زمانی کم از مکمل های غذایی حاوی منیزیم مصرف شوند، ممکن است در جذب آن ها اختلال ایجاد شود.

3-دیورتیک ها بسته به نوع دیورتیک می توانند از دست دادن منیزیم از طریق ادرار را افزایش یا کاهش دهند.

4-داروهای تجویزی که برای کاهش علائم رفلاکس اسید یا درمان زخم معده استفاده می شوند، در صورت مصرف طولانی مدت می توانند باعث کاهش سطح منیزیم خون شوند.

5-دوزهای بسیار بالای مکمل های روی می تواند در توانایی بدن برای جذب و تنظیم منیزیم اختلال ایجاد کند.


پزشک و داروساز را در مورد مکمل های غذایی و داروهای تجویزی یا بدون نسخه ای که مصرف می کنید، مطلع کنید. آنها می توانند به شما بگویند که آیا مکمل های غذایی شما ممکن است با داروهای شما تداخل داشته باشند یا اینکه داروها ممکن است در نحوه جذب، استفاده یا تجزیه مواد مغذی بدن شما اختلال ایجاد کنند.


با کلیک لینک زیر میتوانید مکمل منیزیوم مورد نظر خود را سفارش دهید :)

https://daro7.com/search/%D9%85%D9%86%DB%8C%D8%B2%DB%8C%D9%85




به اشتراک بگذارید
aa
Sorry, your browser does not support inline SVG.
جزئیات سفارش
وضعیت سفارش
هزینه نهایی سفارش
محصولات انتخاب شده
توضیحات ثبت شده