پیگیری سفارش
بستن پنجره
سوالات متداول 1
1 خرداد ماه 1401


استفاده و ایمنی مکمل های غذایی

الف. بسیاری از محصولات به عنوان مکمل های غذایی به بازار عرضه می شوند، و یادآوری این نکته مهم است که مکمل ها نه تنها شامل ویتامین ها و مواد معدنی، بلکه شامل گیاهان و سایر مواد گیاهی، پروبیوتیک ها، روغن ماهی و سایر مواد نیز می شوند.


برخی از مکمل‌ها ممکن است به شما کمک کنند که مقادیر کافی از مواد مغذی ضروری را دریافت کنید یا به ارتقای سلامت و عملکرد بهینه در صورت عدم مصرف انواع غذاها، کمک کنند.

با این حال، مکمل های غذایی برای درمان، تشخیص، کاهش، پیشگیری یا درمان بیماری در نظر گرفته نشده اند.

در برخی موارد، مکمل های غذایی ممکن است اثرات ناخواسته ای داشته باشند، به خصوص اگر قبل از عمل جراحی یا همراه با سایر مکمل های غذایی یا داروها مصرف شوند، یا اگر شرایط سلامت خاصی دارید.


با پزشک و داروساز خود برای تعیین بهترین راه برای دستیابی به سلامت مطلوب کار کنید. همچنین قبل از مصرف مکمل، با پزشک یا داروساز خود مشورت کنید، به خصوص اگر از داروها یا مکمل های غذایی دیگر استفاده می کنید یا اگر شرایط سلامتی دارید.


س. از کجا می توانم بفهمم که به چه مقدار از هر ویتامین و مواد معدنی نیاز دارم؟


A. با مراجعه به پزشک و آزمایش های مربوطه می توانید متوجه تمام ویتامین ها و مواد معدنی که بدن شما به آن نیاز دارد شوید. به خاطر داشته باشید که مقادیر ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز شامل همه چیزهایی است که از غذاها و نوشیدنی ها دریافت می کنید - ممکن است برای رسیدن به این مقادیر به مکمل های غذایی نیاز داشته باشید یا نداشته باشید. با پزشک و داروساز خود صحبت کنید تا به شما کمک کند تعیین کنید کدام مکمل ها، در صورت وجود، ممکن است برای شما ارزشمند باشند. برای اطلاعات بیشتر درباره هر ویتامین و مواد معدنی، برگه اطلاعات ویتامین و مواد معدنی ما را بخوانید.



س. چگونه می توانم اطلاعات بیشتری در مورد یک مکمل غذایی خاص مانند ایمن و موثر بودن آن بدست بیاورم؟


الف. شواهد علمی حاکی از فواید برخی مکمل‌های غذایی (مانند ویتامین‌ها و مواد معدنی) برای برخی شرایط سلامتی به خوبی ثابت شده است، اما برخی دیگر نیاز به مطالعه بیشتر دارند.


مطالعات تحقیقاتی در افراد برای اثبات بی خطر بودن مکمل های غذایی قبل از عرضه مکمل، برخلاف داروها، مورد نیاز نیست. این به دلیل نحوه تنظیم مکمل های غذایی توسط سازمان غذا و دارو است. این مسئولیت تولید کنندگان/توزیع کنندگان مکمل های غذایی است که اطمینان حاصل کنند که محصولات آنها ایمن هستند و ادعاهای برچسب آنها درست است و گمراه کننده نیست. اگر سازمان غذا و دارو یک مکمل را پس از عرضه به بازار ناایمن تشخیص دهد، تنها در این صورت می‌تواند علیه سازنده و/یا توزیع‌کننده، مانند صدور اخطار یا ملزم به حذف محصول از بازار، اقدام کند.


تولیدکننده مجبور نیست ثابت کند که مکمل مانند داروها مؤثر است. تولید کننده می تواند بگوید که این محصول کمبود مواد مغذی را برطرف می کند، از سلامتی حمایت می کند یا خطر ابتلا به یک مشکل سلامتی را کاهش می دهد.


س. از کجا می توانم اطلاعاتی در مورد استفاده از مکمل های غذایی برای یک بیماری یا بیماری خاص پیدا کنم؟


الف. شواهد علمی حاکی از فواید برخی مکمل‌های غذایی (مانند ویتامین‌ها و مواد معدنی) برای برخی شرایط سلامتی به خوبی ثابت شده است، اما برخی دیگر نیاز به مطالعه بیشتر دارند. هر انتخابی که داشته باشید، مکمل ها نباید جایگزین داروهای تجویز شده یا انواع غذاهای مهم برای یک رژیم غذایی سالم شوند.


س. برچسب حقایق مکمل روی یک مکمل غذایی به من چه می گوید؟


الف. همه محصولاتی که به عنوان مکمل های غذایی برچسب گذاری شده اند دارای برچسب حقایق مکمل هستند که مشابه برچسب حقایق تغذیه ای موجود در محصولات غذایی است. این فهرست مواد فعال و مقادیر آنها، به علاوه سایر مواد افزوده شده مانند پرکننده ها، چسباننده ها و طعم دهنده ها را فهرست می کند. همچنین اندازه سرویس پیشنهادی را ارائه می دهد، اما شما وپزشکتان ممکن است تصمیم بگیرید که مقدار متفاوتی برای شما مناسب تر است.


در برچسب حقایق مکمل، مقادیر ویتامین ها، مواد معدنی و سایر مواد مغذی مانند فیبر غذایی به عنوان درصدی از ارزش روزانه یا %DV ذکر شده است. هر ماده مغذی یک DV دارد که برای همه افراد 4 ساله و بالاتر کاربرد دارد. به عنوان مثال، DV برای ویتامین C 90 میلی گرم (mg) و DV برای ویتامین B بیوتین 30 میکروگرم (mcg) است.


%DV به شما این امکان را می دهد که ببینید یک محصول چقدر به نیازهای روزانه شما به آن ماده مغذی کمک می کند. به عنوان مثال، اگر یک مکمل 50 درصد DV کلسیم را تامین کند، حدود نیمی از نیاز روزانه شما به کلسیم را تامین می کند.


به اشتراک بگذارید
aa
Sorry, your browser does not support inline SVG.
جزئیات سفارش
وضعیت سفارش
هزینه نهایی سفارش
محصولات انتخاب شده
توضیحات ثبت شده