پیگیری سفارش
بستن پنجره
سوالات متداول 2
22 خرداد ماه 1401
س. آیا باید مکمل ویتامین D مصرف کنم؟A. بستگی دارد. برای داشتن استخوان های قوی و سالم و کمک به پیشگیری از پوکی استخوان به ویتامین D نیاز دارید. محققان همچنین در حال مطالعه ویتامین D هستند تا ببینند که آیا این ویتامین بر خطر ابتلا به بیماری هایی مانند دیابت و سرطان تأثیر می گذارد یا خیر، اما هنوز به طور کامل تمام اثرات آن را در بدن درک نکرده اند.اکثر کودکان و بزرگسالان باید روزانه 15 میکروگرم یا 600 واحد بین المللی (IU) دریافت کنند، در حالی که افراد 70 ساله و بالاتر به 20 میکروگرم یا 800 واحد بین المللی نیاز دارند.منابع خوب ویتامین D : ماهی های چرب مانند سالمون و ماهی تن و شیر غنی شده است.همچنین وقتی پوست ما در معرض آفتاب قرار می گیرد ، ویتامین D می سازد. دانستن اینکه دقیقا چقدر ویتامین D دریافت می کنید می تواند دشوار باشد ، با مراجعه به پزشک و دادن آزمایش خون می توانید دریابید که میزان ویتامین D بدن شما به چه میزان است و درصورت کمبود ویتامین D پزشک یا داروساز راهکار های لازم را به شما ارائه می دهند.
س. تفاوت بین ویتامین D2 و ویتامین D3 چیست؟الف) ویتامین D به دو شکل وجود دارد: ویتامین D2 (ارگوکلسیفرول) و ویتامین D3 (کوله کلسیفرول). هر دو شکل به خوبی توسط بدن جذب می شوند و میزان ویتامین D را در خون شما افزایش می دهند. با این حال، ویتامین D3 ممکن است سطح ویتامین D خون شما را کمی بیشتراز ویتامین D2 افزایش دهد.



س. من 58 ساله هستم و اخیراً خوانده ام که باید 15 میکروگرم (600 IU) در روز ویتامین D دریافت کنم، اما نمی توانم مکمل ویتامین D پیدا کنم که کمتر از 25 میکروگرم (1000 IU) داشته باشد. اکثر آنها 50 میکروگرم (2000 IU) یا حتی بیشتر دارند. آیا مصرف یکی از اینها بی خطر است؟A. بزرگسالان جوانتر به 15 میکروگرم (mcg) یا 600 واحد بین المللی (IU) ویتامین D در روز نیاز دارند و افراد بالای 70 سال به 20 میکروگرم (800 IU) ویتامین D نیاز دارند. این شامل آنچه از غذاها، نوشیدنی‌ها و مکمل‌های غذایی دریافت می‌کنید هم می شود. ویتامین D در برخی غذاها مانند ماهی های چرب (مانند ماهی آزاد و ماهی تن)، شیر غنی شده، جگر گاو، پنیر، زرده تخم مرغ و قارچ وجود دارد، اما دریافت آن ممکن است سخت باشد. برخی از افراد سطح ویتامین D خود را آزمایش کرده اند و متوجه شده اند که سطح آنها پایین است.  بیش از 100 میکروگرم (4000 IU) در روز ویتامین D  نباید مصرف شود مگر اینکه تحت نظر پزشک باشید و بخاطر کمبود ویتامین D برایتان تجویز شده باشد.مصرف کمتر از این مقدار بی خطر تلقی می شود، بنابراین مصرف مکمل های غذایی حاوی 25 میکروگرم (1000 IU) یا حتی 50 میکروگرم (2000 IU) باید بی خطر باشد. اما توصیه می کنیم با پزشک و داروسازخود صحبت کنید تا مشخص شود که آیا به مکمل غذایی ویتامین D نیاز دارید یا خیر، و اگر نیاز دارید، چه مقدار.


س: من خانمی 60 ساله هستم و سالهاست که مکمل کلسیم مصرف می کنم. اخیراً شنیده ام که آنها ممکن است خطر بیماری قلبی را افزایش دهند. آیا این درست است؟الف- بسیاری از مردم، به ویژه زنان، مکمل های کلسیم مصرف می کنند. همانطور که می دانید، دریافت کلسیم (و ویتامین D) کافی برای سلامت استخوان مهم است. و اگرچه اغلب بهترین کار این است که ویتامین ها و مواد معدنی را از غذاها و نوشیدنی ها دریافت کنید، برخی مکمل ها می توانند به شما در دریافت مقدار کافی مواد مغذی خاص کمک کنند.اینکه آیا کلسیم بر خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی تأثیر می گذارد، مشخص نیست. برخی از مطالعات نشان می دهد که ممکن است از افراد در برابر بیماری قلبی و سکته محافظت کند. اما مطالعات دیگر نشان داده‌اند که برخی از افرادی که مقادیر زیادی کلسیم، به‌ویژه از مکمل‌ها مصرف می‌کنند، ممکن است خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را افزایش دهند. رژیم غذایی، سبک زندگی، سلامت فعلی و سابقه پزشکی و خانوادگی شما فاکتور های مهم و موثر در این مورد می باشد.با پزشک و داروساز خود در مورد کلسیم، سلامت استخوان و بیماری قلبی صحبت کنید تا بفهمید چه چیزی برای شما مناسب است.



س. تفاوت بین کربنات کلسیم، سیترات کلسیم و سایر اشکال مکمل های کلسیم چیست؟الف. تفاوت اصلی بین مکمل‌های کلسیم مختلف، شکل کلسیمی است که در آنها وجود دارد و لزوماً یکی برای شما بهتر از دیگری نیست. دو نوع رایج آن کربنات کلسیم و سیترات کلسیم است. کربنات کلسیم وقتی با غذا مصرف شود بهتر جذب می شود. سیترات کلسیم با معده خالی یا پر به خوبی جذب می شود. علاوه بر این، افرادی که سطح اسید معده پایینی دارند (که در افراد 50 ساله و بالاتر شایع تر است) سیترات کلسیم را راحت تر از کربنات کلسیم جذب می کنند.یکی از مهم ترین نکاتی که باید در مورد مکمل های کلسیم در نظر گرفت، جدای از شکل کلسیم، میزان مصرف در یک زمان است. بدن کلسیم را در دوزهای 500 میلی گرم (میلی گرم) یا کمتر در یک زمان به بهترین وجه جذب می کند. بنابراین، برای مثال، اگر روزانه 1000 میلی‌گرم کلسیم از مکمل‌ها مصرف می‌کنید،بهتر است دوز را تقسیم کرده و 500 میلی‌گرم را در دو نوبت جداگانه در طول روز مصرف کنید.
به اشتراک بگذارید
aa
Sorry, your browser does not support inline SVG.
جزئیات سفارش
وضعیت سفارش
هزینه نهایی سفارش
محصولات انتخاب شده
توضیحات ثبت شده